linser på nätet
Linsrecensioner 3300+
Glasögonrecensioner 450+
Välkommen Logga in | Ny kund
Telefon: 08-618 05 05 | Support

Så funkar faktura vid enstaka köp
När du handlar hos Netlens så har du möjlighet betala via Klarna. Klarna erbjuder dig ett antal olika betalsätt beroende på din historik hos Klarna samt beroende av till vilken adress du beställer varorna. I det fall du kan välja faktura som betalsätt via Klarna så gäller deras regler om förfallodag, ränta, kreditkontroll osv. Kontakta Klarna på tfn 08-120 120 10 för mer information.

Så funkar faktura vid abonnemang
När du abonnerar på linser hos oss så ligger det en pappersfaktura från oss i sammma försändelse som linserna. 9:- i fakturaavgift utgår. Fakturan skall betalas inom 30 dagar. Observera att vi normalt sett endast godkänner abonnemang till din folkbokföringsadress (utom i undantagsfall såsom tillfälliga leveranser till t ex sommarstuga etc.).

Kreditkontroll vid abonnemang
Vi gör även en kreditkontroll när du startar ett abonnemang. Denna kontroll registreras ej i något register. Det finns alltså ingen risk att kontrollen blir en belastning för dig. Ingen får reda på att vi gjort denna kontroll. Om kontrollen visar att du har en betalningsanmärkning eller skatteskulder så kan vi tyvärr inte godkänna dig som abonnemangskund utan hänvisar dig till att göra enstaka ordrar med våra andra betalsätt.

Vissa produkter säljer vi inte mot faktura, t ex färgade linser utan styrka eller med låg styrka eftersom det förekommer alltför många bedrägeriförsök med just dessa. Detsamma gäller beställningar på stora summor.

<-- Tillbaka till "Vanliga Frågor"-sidan

Netlens Scandinavia AB
Minervavägen 28
191 50 Sollentuna

 Tel: 08-618 05 05